Popularność TikToka jest już niezaprzeczalna, a artykułów na temat potencjału w tym medium powstało wiele. A mimo to wciąż krąży mit, jakoby TikTok był tylko dla młodych… I że nie sprzedaje.
Zobacz case study
-
1,58 mld
aktywnych użytkowników miesięcznie
-
7,09
średni ROAS z kampanii reklamowych na TikToku
-
6,69%
współczynnik konwersji z kampanii reklamowych
-
0,3 zł
koszt dotarcia do 1000 odbiorców
Liczby, nie słowa
Zobacz, jakie efekty przynoszą nasze kampanie na TikToku!
Co działa na TikToku w 2025 roku?
Ile kosztuje reklama na TikToku?
TikTok oferuje elastyczne podejście do budżetowania. Minimalny dzienny budżet dla kampanii wynosi około 80 zł, co pozwala nawet mniejszym firmom na przetestowanie platformy. Koszt kliknięcia (CPC) waha się od 0,20 do 0,50 USD, natomiast koszt tysiąca wyświetleń (CPM) to zazwyczaj 1-4 USD. Ostateczna cena zależy od konkurencyjności branży i jakości targetowania.
Dlaczego warto wybrać digitalk do reklamy TikTok Ads?
Wiele agencji marketingowych dopiero od niedawna odkrywa potencjał reklamowy TikToka.
My już wcześniej byliśmy na to przygotowani.
Od kilku lat szkoliliśmy się w reklamach w systemie TikTok Ads. Testowaliśmy go i zgłębialiśmy od środka. Dzięki temu wypracowaliśmy skuteczne strategie, które przekładają się na wyniki sprzedażowe. Wiemy, jak w pełni wykorzystywać wielki potencjał TikToka, by osiągać Twoje cele.
-
Doświadczenie na kilkudziesięciu projektach
-
Ciągłe doskonalenie znajomości TikTok Ads
-
Specjaliści, którzy znają tajniki systemu
-
Praca dla klientów z różnych branż
Jak przygotujemy dla Ciebie kampanie TikTok Ads?
1. Konsultacje
Zanim zaczniemy współpracę, chcemy jak najlepiej poznać naszego klienta. Ważne jest dla nas, aby dowiedzieć się, kim jest, jaki jest charakter jego marki, co oferuje oraz co ją wyróżnia. Dzięki temu będziemy mogli określić potencjał naszych przyszłych działań.
Później wspólnie omawiamy naszą ofertę. Poznajemy Twoje oczekiwania oraz cele, jakie chcesz osiągać za pomocą reklam na TikTok. Razem ustalamy także budżet na kampanie, aby był dopasowany do przyjętego planu.
Gdy wszystko już dogadamy, nadchodzi ten wyczekiwany moment, gdy podpisujemy umowę.
Następnie, po przeprowadzeniu analizy, dobierzemy specjalistów, którzy będą pracowali nad Twoim projektem.
Czas zacząć działać!
2. Przygotowanie strategii
Aby działania na TikToku przełożyły się na realizację celów, przede wszystkim opracowujemy całościową strategię, która doprowadzi nas do sukcesu.
W tym miejscu zajmiemy się strukturą Twojego konta. Przeprowadzimy niezbędną konfigurację, przygotujemy odpowiednią docelową grupę odbiorców i opracujemy harmonogram Twoich działań reklamowych.
Zainstalujemy także narzędzia analityczne TikToka. Sprawdzimy przy tym, czy poprawnie zbierają dane. Dzięki temu w przyszłości będziemy mogli skutecznie optymalizować działania, by osiągały jak najlepsze wyniki.
3. Przygotowanie treści reklamowych i wdrożenie kampanii
Cały czas analizujemy tiktokowe trendy. Pracujemy nad tym, aby na ich podstawie przygotować treści, jak i hashtagi do filmów, dopasowane do Twojej firmy i całej branży. Tak, by przełożyły się na efekty sprzedażowe.
Scenariusze są tutaj dwa:
- Przygotowujemy Ci skrypt filmu z danym trendem, który zrealizujesz Ty lub Twój zespół.
- Jeżeli nie jesteś w stanie samodzielnie przygotować nagrania, to my sami wykonamy dla Ciebie kreację produktową.
Trendy oczywiście sprawdzają się lepiej, jednak statyczne reklamy na TikToku również działają!
Następnie konfigurujemy kampanię, ustalamy jej cel oraz inne niezbędne ustawienia. I w końcu – puszczamy nasze reklamy w świat!
4. Optymalizacja kampanii
Oczywiście, nie kończymy naszych działań na uruchomieniu kampanii. Trzymamy rękę na pulsie i przez cały czas ją doglądamy.
Tak jak w każdym innym systemie reklamowym, stosujemy podejście procesowe. Oznacza to, że w drodze do osiągnięcia celu testujemy różne rozwiązania na wielu poziomach. Dążymy do wypracowania tych najskuteczniejszych i wyeliminowania takich, które nie spełniają oczekiwań.
Kiedy trzeba, nie boimy się zrobić krótkiego kroku w tył, aby za chwilę wykonać dwa do przodu. Tylko w ten sposób możemy sprawić, że efekty naszych działań będą jak najlepsze.
5. Raportowanie i analiza wyników
Dane, dotyczące kampanii reklamowych TikTok Ads, raportujemy za pomocą zewnętrznego narzędzia DataSlayer, które w szybki i skuteczny sposób dostarcza nam niezbędne statystyki.
Jako klient możesz mieć stały wgląd w dane kampanii, a raz w miesiącu przygotowujemy dla Ciebie cykliczny raport.
Stała komunikacja z klientem jest dla nas kluczem do budowania relacji i dobrych rezultatów. Dlatego standardem naszej współpracy są także comiesięczne wideokonferencje. Omawiamy na nich wyniki oraz ustalamy dalszy plan, który realizowany będzie poprzez TikTok Ads.
Reklamy TikTok Ads z digitalk – co mówią o nas klienci?
Anna Brzozowska
Dyrektor Marketingu i PR Beck.pl
Największą wartością współpracy z digitalk jest podejście zespołu – pełne zaangażowania, cierpliwości i zrozumienia naszych potrzeb. Od samego początku czuliśmy, że nie jesteśmy dla nich jednym z wielu klientów, ale partnerem, o którego sukces naprawdę dbają.
Komunikacja ze Specjalistami jest szybka i przejrzysta, a wszystkie działania są dokładnie wyjaśniane (co tyczy się również raportów). To sprawia, że mamy pewność, że każda decyzja jest przemyślana i poparta doświadczeniem.
Polecam współpracę z digitalk.
Jacek Kotowski – właściciel
Właściciel – LaCava
Gorąco polecam usługi digitalk. Po ponad roku współpracy mogę śmiało stwierdzić, że w 100% wpisują się w moje oczekiwania. Tworzone przez nich reklamy są tożsame z wypracowaną przez nas strategią. Współpraca z nimi opiera się przede wszystkim na partnerstwie i zrozumieniu indywidualnych potrzeb mojego biznesu. Na docenienie zasługuje też codzienna praca. Jesteśmy w bieżącym kontakcie, widzę też, że są proaktywni, wychodząc z inicjatywą i ciągle optymalizując reklamy, aby sprzedaż była jak największa.
Dzięki działaniom podjętym przez digitalk dwukrotnie zwiększyliśmy zyski, jednocześnie zmniejszając budżet!
Łukasz Pichola
pracuj.pl
Agencja digitalk bardzo sprawnie przeprowadziła audyt naszych kampanii, wskazując zarówno mocne strony jak i rzeczy, które warto byłoby poprawić, aby osiągać jeszcze lepsze wyniki. Wszystkie rekomendacje agencji sprawdziły się i pomogły osiągnąć nam ok. 60% wzrosty konwersji w kampaniach. Konsultanci wykazali się także dużym zrozumieniem biznesowym, kiedy tłumaczyliśmy, że czegoś nie jesteśmy w stanie zrobić ze względu na obostrzenia prawne w naszej firmie lub inne czynniki. Kontakt był bardzo sprawny, współpraca ułożona. Bardzo polecam
Jarek Żurkiewicz
Auto Partner J. i A. Garcarek
Współpraca z firmą digitalk jest bardzo przyjemną częścią naszej codziennej pracy.
Wielokrotnie dano nam odczuć, że jesteśmy traktowani poważnie i z szacunkiem. Cieszymy się, że możemy działać z ludźmi życzliwymi wobec nas, znającymi się na swoim fachu.
Warta odnotowania jest rzeczywista troska o klienta i kampanie oraz bardzo szybki czas reakcji w przypadku nieprzewidzianych problemów, które zawsze mogą się pojawić. Zespół digitalk niejednokrotnie służył nam dobrą radą wykraczającą poza ramy umowy, często też pilnuje nas i informacji, które musimy dostarczyć – w momencie, w którym nasze codziennie obowiązki i ich natężenie nie sprzyjają sprawnej komunikacji z naszej strony.
Dziękujemy za dobre efekty wspólnej pracy, jak i wszystkie poruszone wyżej zagadnienia.
REKLAMA NA TIKTOKU. Jak działa TikTok Ads?
Dlaczego klienci nas wybierają?
Reklama na TikToku | FAQ | Najczęstsze pytania o TikTok Ads
TikTok Ads – co to za system?
TikTok to platforma, która przebojem wdarła się do grona najbardziej znanych mediów społecznościowych. W 2020, 2021 i 2022 roku była najczęściej pobieraną aplikacją na smartfony na całym świecie.
Swoją popularność zawdzięcza prostej, elastycznej i angażującej funkcjonalności. Krótkie, viralowe filmiki z szeroką możliwością edycji, wyświetlane w tym samym panelu, jeden po drugim, podbiły serca odbiorców.
I to dosłownie. TikTok jest najbardziej angażującą platformą social media. Jego wskaźnik zaangażowania wynosi 4,25%. Dla porównania – wynik drugiego w tej klasyfikacji Instagrama to 0,60%. TikTok wypada więc aż siedmiokrotnie lepiej.
Dla rzeszy użytkowników aplikacja ta jest miejscem rozrywki, odpoczynku, ale także inspiracji. Również tych zakupowych.
Co z tym możemy zrobić? Oczywiście – kierować do nich reklamy!
Możemy to robić za pomocą systemu TikTok Ads. To szalenie innowacyjne narzędzie, które, jak przekonasz się niżej, pozwala docierać do potencjalnych klientów w atrakcyjny i angażujący sposób. Oferuje unikalne formaty reklamowe, które zdecydowanie wyróżniają się na tle innych ekosystemów. A do tego platforma nieustannie się rozwija, stale ulepszając swój system kolejnymi nowinkami dla marketerów.
Jak widzisz, dzięki TikTokowi możesz skutecznie i kreatywnie trafić do milionów zaangażowanych użytkowników na całym świecie.
Jak działa reklama na TikToku?
Skuteczna reklama na TikToku opiera się na dostarczaniu treści wideo bezpośrednio do szerokiego grona odbiorców za pomocą algorytmu, który dopasowuje reklamy do ich zainteresowań i zachowań. TikTok oferuje kilka formatów reklamowych, takich jak:
- In-Feed Ads – krótkie reklamy wideo pojawiające się między filmami w zakładce „Dla Ciebie”.
- Branded Hashtag Challenge – kampanie zachęcające użytkowników do tworzenia własnych treści z określonym hashtagiem.
- TopView – reklamy wyświetlane jako pierwsze, gdy użytkownik otwiera aplikację.
- Branded Effects – interaktywne filtry, efekty i naklejki, z którymi użytkownicy mogą wchodzić w interakcję.
Reklamodawcy mogą precyzyjnie określić swoją grupę docelową, na przykład według wieku, płci, lokalizacji czy zainteresowań. Algorytm TikToka uczy się preferencji użytkowników, co pozwala na dostarczanie reklam do osób, które najprawdopodobniej będą nimi zainteresowane. Kampanie można optymalizować pod kątem różnych celów, takich jak zwiększenie zasięgu, zaangażowania, czy konwersji.
Jakie cele reklamowe oferuje TikTok?
Cele reklamowe TikToka dzielą się na trzy kategorie. Są to: „Zwiększenie świadomości marki”, „Rozwaga” oraz „Konwersje”. W tej pierwszej znajdziemy tylko cel: Zasięg, ale w dwóch kolejnych wybór jest już większy.
W kategorii „Zwiększenie świadomości marki” mamy cele Ruch, Wyświetlenia wideo, Pozyskiwanie kontaktów i Interakcja z widzami.
Kategoria „Konwersje” zawiera zaś cele Promowanie aplikacji oraz Konwersja.
Dla kogo jest kampania reklamowa na TikToku?
Kampanie na TikToku to fantastyczne rozwiązanie promocyjne – nie tylko dla marek modowych i kosmetycznych, jak się zwykło mówić. Wiele różnych branż, takich jak jedzenie, technologia, finanse i rozrywka, również korzysta z tej platformy reklamowej.
Pojawienie się na platformie TikTok daje ogromne możliwości zarówno w kontekście sprzedaży, jak i zwiększenia rozpoznawalności swojej marki. Jeżeli wyświetlisz się użytkownikom pomiędzy filmikami, które oglądają z uwagą, przybliżysz im swoją firmę i jej usługi.
Masz w ten sposób ogromną szansę przykuć wzrok całej masy odbiorców. A to oczywiście może napędzić sprzedaż. We wspomnianej grupie z pewnością jest wielu potencjalnych klientów, którzy jeszcze nie znają Twojej marki, a mogliby skorzystać z jej usług.
Odbiorcy na TikToku – czy tylko najmłodsi?
Fakt – użytkownicy w przedziale wiekowym 18-24 to najliczniejsza grupa odbiorców na TikToku. Kolejne pokolenia jednak również bardzo chętnie dołączają do tej społeczności. Zobacz, jak rozkłada się to procentowo:
- Grupa użytkowników w wieku 18-24 lat – 38,5%
- Grupa użytkowników w wieku 25-34 lat – 32,5%
- Grupa użytkowników w wieku 35-44 lat – 15,6%
- Grupa użytkowników w wieku 45-54 lat – 8%
- Grupa użytkowników w wieku 55+ lat – 5,5%
Możesz więc mieć pewność, że niezależnie od branży i rodzaju Twojego biznesu znajdziesz tam swoją grupę docelową i będziesz mieć szansę na pozyskanie nowych, wartościowych klientów.
Jakie branże nadają się do reklamowania na TikToku?
TikTok jest doskonałą platformą reklamową dla wielu branż, zwłaszcza tych, które stawiają na autentyczność, kreatywność i angażowanie młodszych odbiorców. Najlepiej sprawdzają się tutaj:
- Moda i uroda – marki związane z odzieżą, kosmetykami czy pielęgnacją mogą zyskać duże zaangażowanie, prezentując produkty w dynamicznych filmach, tutorialach czy wyzwaniach z influencerami.
- Rozrywka i media – TikTok to idealne miejsce dla branży muzycznej, filmowej i rozrywkowej. Wyzwania z hashtagami, trailery filmów czy premiery teledysków mogą szybko zdobyć ogromną popularność.
- Technologia i elektronika – nowinki technologiczne, gadżety i elektronika użytkowa mogą być reklamowane poprzez recenzje wideo, poradniki czy testy produktów.
- Branża spożywcza – restauracje, marki spożywcze i napoje mogą promować się za pomocą trendów kulinarnych, przepisów czy viralowych wyzwań kulinarnych.
- Branża e-commerce – sklepy internetowe mogą promować swoje produkty, korzystając z możliwości sprzedaży bezpośredniej oraz wyświetlania reklam, które przekierowują użytkowników na stronę sklepu.
Czy muszę mieć profil na TikToku, aby się reklamować na tej platformie?
Niektórych pewnie to zdziwi, ale nie jest to konieczne. Na TikToku możesz się reklamować bez zakładania profilu. Nie polecamy Ci jednak postępować w ten sposób. Trudniej wtedy o zbudowanie stałej grupy odbiorców czy wchodzenie w interakcje z użytkownikami. A to na tej platformie bardzo ważne.
Ile kosztuje reklama na TikToku?
Koszt reklamy na TikToku zależy od wielu czynników, takich jak cel kampanii, grupa docelowa, długość trwania kampanii oraz wybrane formaty reklamowe. TikTok oferuje kilka modeli rozliczeń, takich jak CPM (stawka za tysiąc wyświetleń), CPC (koszt za kliknięcie) oraz CPV (koszt za wyświetlenie wideo).
Minimalny budżet dzienny dla kampanii reklamowej wynosi zazwyczaj około 80 złotych. Koszt za kliknięcie (CPC) w reklamach In-Feed Ads na TikToku wynosi od 0,20 do 0,50 USD. Średni koszt za 1000 wyświetleń reklamy (CPM) na TikToku wynosi od 1 do 4 USD.
Czy śledzicie trendy na TikToku?
Oczywiście! Research i śledzenie trendów to niemalże obowiązek dla każdego marketera, który prowadzi kampanie na TikToku. Jest to świetne źródło inspiracji, które pomaga również być na bieżąco z tym, co obecnie ogląda się najchętniej. A taka wiedza jest, rzecz jasna, niezbędna.
W jaki sposób raportujecie wyniki reklamowe z TikTok Ads Managera?
Kampanie reklamowe robimy na Twoim koncie reklamowym. O naszych raportach więcej przeczytasz tu: Jak wyglądają raporty z działań agencji?
Poszukuję influencerów do działań na TikToku. Czy możecie mi pomóc?
Oczywiście. Po wspólnym spotkaniu, na którym omówimy sobie zapotrzebowanie na influencerów zabieramy się do roboty.
Czy moje działania reklamowe mogą opierać się tylko na tym kanale reklamowym?
Mogą, ale tego typu działań nie polecamy. Działanie na TikToku w połączeniu z innym kanałem reklamowym (Facebook Ads czy Google Ads) przynosi największe zyski.
Czy można zmienić układ tabel na koncie reklamowym na TikToku?
Panel reklamowy w aplikacji TikTok pozwala na dostosowanie układu tabel. Wystarczy, że wejdziesz do panelu z raportami i po prawej stronie wybierzesz „Kolumny niestandardowe”, a następnie wybierzesz te dane, które chcesz zobaczyć w swoim raporcie. Aby wyfiltrować zasoby kreacji, które spełniają Twoje kryteria, z lewej strony kliknij „Filtr”, a następnie wybierz kryteria.
Chcesz rozwinąć swój marketing i zwiększyć sprzedaż dzięki reklamowaniu się na TikToku?
Wiesz już, że TikTok Ads to świetne narzędzie do budowania świadomości marki oraz pozyskiwania leadów. Jeśli chcesz, by Twoja marka była obecna na TikToku, koniecznie napisz do nas! Przygotujemy plan, który pomoże Ci docierać do nowych użytkowników dzięki reklamie video.