Czy sprzęt medyczny można skutecznie promować w sektorze B2B i to w dodatku na Facebooku? Owszem, można. Dowodem na to jest nasza roczna współpraca z producentem aparatury medycznej z zakresu medycyny estetycznej.
Zobacz case studyOd klientów, którzy już z nami pracują oraz od tych, z którymi rozmawiamy o współpracy, najczęściej słyszymy o następujących problemach i wyzwaniach, z którymi mierzą się jako właściciele firm z branży B2B.
- Brakuje mi strategii marketingowej.
- Nie wierzę, że marketing może sprzedawać w B2B.
- Prowadzone przeze mnie działanie reklamowe dowożą słabej jakości leady.
- Moje wydatki marketingowe nie przekładają się na zysk.
- Brakuje mi proaktywnego partnera, który wdraża i testuje innowacyjne rozwiązania.
Jeżeli choć jeden z powyższych punktów Cię dotyczy, to dobrze trafiłeś.
Według raportu BUZZcenter aż 26% przedsiębiorstw średniej wielkości nie ma stworzonej strategii marketingowej, a 5% nie jest świadoma, że powinna ją posiadać.
Powyższe dane wskazują więc, że działania marketingowe prowadzone w przedsiębiorstwach B2B tego typu mogą być nieefektywne i prowadzić do przepalania budżetów marketingowych na nieodpowiednie kanały promocji.
-
1/3
klientów digitalk to firmy B2B
-
7290
pozyskanych leadów dla sektora B2B w Q4 2021
-
198 354 zł
budżet klientów B2B w Q4 2021
Wiemy, jak Ci pomóc!
Lata doświadczeń i dziesiątki klientów (około ⅓ naszego agencyjnego portfolio to firmy z branży B2B) pozwoliły nam na wypracowanie procesów i modeli współpracy, dzięki którym precyzyjnie odpowiadamy na potrzeby biznesów z Twojego sektora.
Jakie to potrzeby? W zależności od sytuacji mogą to być na przykład:
1. Diagnoza sytuacji
Przeanalizujemy Twój biznes B2B i zidentyfikujemy blokery wzrostu Zbierzemy najistotniejsze dane i elementy, które wymagają poprawy, abyśmy mogli operować na konkretach.
Przed rozpoczęciem działań spotykamy się na tzw. warsztacie otwierającym – skuteczność działań jest zdecydowanie większa, gdy traktujemy się jak partnerzy i wymieniamy swoimi doświadczeniami związanymi z branżą.
2. Zdefiniowanie strategii komunikacji marketingowej i sprzedażowej w B2B
Strategia marketingowo-sprzedażowa jest fundamentem każdego biznesu. To ona pozwala na późniejszym etapie dobrać odpowiednie narzędzia i kanały, które przyczynią się do osiągnięcia założonych celów. Odpowiednio skrojona strategia pomoże Ci zbudować dobre relacje ze stałymi klientami oraz pozyskać nowych.
- Zdefiniowanie segmentu rynku
- Opracowanie person – Twojej grupy docelowej
- Opisanie korzyści i mocnych stron Twojej oferty
- Zidentyfikowanie obiekcji i przygotowanie argumentów, by je zbić
- Opracowanie lub zaudytowanie lejka marketingowego i sprzedażowego – od ścieżki zakupowej Twojego klienta po proces obsługi zapytania.
3. Przeprowadzenie audytu działań prowadzonych do tej pory – od wyników osiąganych przez poszczególne kanały po procesy i wyniki całego działu.
4. Prowadzenie działań marketingowych.
5. Automatyzacja procesów
- Wdrożenie systemów marketing automation
- Dzielimy się swoim doświadczeniem i rozwiązaniami, które udało nam się wypracować na podstawie działań automatyzacyjnych prowadzonych dla naszych klientów
6. Zwiększanie wyników poszczególnych kanałów marketingowych i aktywne pozyskiwanie leadów.
7. Połączenie działań marketingowo-sprzedażowych. Efektem synchronizacji tych dwóch obszarów będzie stworzenie modelu sprzedażowego, który generuje zadowalające i skalowalne wyniki.
8. Pogłębiona analiza procesów marketingowych.
9. Optymalizacja działań + wprowadzanie innowacji (rekomendujemy dodatkowe działania).
Poznaj nasze usługi dla B2B
Doradztwo marketingowe dla B2B
Zespół konsultantów agencji może wesprzeć Twój biznes B2B w głównych obszarach marketingu internetowego: kampanie Google i Facebook Ads, content marketing, e-mail marketing, prowadzenie firmowych social media.
Wykonamy dla Ciebie audyt efektywności działań w kanałach marketingowych, w których Twój biznes B2B funkcjonuje oraz uporządkujemy plan działań marketingowych, który stanowi podstawę efektywnego pozyskiwania leadów.
Kampanie Google Ads dla B2B
Tworzymy i optymalizujemy kampanie reklamowe w Google Ads dla kilkunastu firm B2B. Dzięki wykorzystaniu możliwości sieci reklamowej, masz pewność, że trafisz z komunikatem do swoich potencjalnych klientów.
Kampanie Facebook & Instagram Ads dla B2B
Realizujemy kampanie w ekosystemie Facebooka dla firm z obszaru B2B. Pracujemy z klientami na różnych etapach rozwoju biznesu – tworzymy dla nich lejki marketingowo-sprzedażowe, które stanowią skalowalną strategię pozwalającą przyciągnąć leady będące celem każdej firmy B2B.
Social media i content marketing dla B2B
Dopasowana treść w social mediach to najlepszy sposób, aby przekonać potencjalnych klientów do oferty Twojej firmy w branży B2B. Dodatkowo, odpowiednio zarządzony obszar content marketingu pozwoli Ci zbudować społeczność wokół Twojej marki.
E-mail marketing i marketing automation dla B2B
Moc marketing automation i e-mail marketingu wykorzystujemy na każdym etapie lejka sprzedażowego – od budowania bazy kontaktowej, przez pozyskiwanie leadów dla firm B2B po ich późniejszą lojalizację.
Projektowanie graficzne i tworzenie landing page dla B2B
Projektujemy tak, by zwiększać ilość leadów oraz w odpowiedni sposób komunikować wartości Twojej firmy B2B. Przygotujemy dla Ciebie dedykowane grafiki, animacje czy landing page, dzięki którym będziesz mógł powiększać bazę swoich odbiorców oraz potencjalnych klientów.
Dowody naszej skuteczności w sektorze B2B
Case studies i opinii wystawionych przez naszych partnerów.
W maju 2020 roku nawiązaliśmy współpracę z firmą świadczącą usługi hostingu stron www. Jak wykazały wstępne rozmowy z klientem – pomimo szerokiej oferty wysokiej jakości usług, liczba wyszukiwań, zgłoszeń i zapytań nie osiągała satysfakcjonującego pułapu względem poświęcanego na ten cel budżetu.
Zobacz case studyCo mówią nasi klienci B2B?
Patryk Śliwiński
BC Diets
Zespół digitalk to profesjonaliści, którzy dzięki swoim doświadczeniom są w stanie efektywnie zmienić losy kampanii w trakcie jej trwania. Nie boją się nowych wyzwań oraz słuchają feedbacku klienta.
Marcin Fiedziukiewicz
Prezes Zarządu, kliniki.pl
Współpraca z digitalk trwa od ponad roku. Agencja odpowiada za działania w obszarze Facebook Ads oraz Google Ads. Cały zespół, z którym mamy przyjemność działać to rzetelni profesjonaliści. Zawsze chętnie dzielą się rekomendacjami, które trafiają w punkt jeśli chodzi o nasz biznes. Mają głowy pełne pomysłów, do których skutecznie nas przekonują. Z całą odpowiedzialnością możemy polecić agencje digitalk.
Kacper Kamiński
EASY SURF
Mamy w firmie kilka oddziałów i od dłuższego czasu obserwowaliśmy, że coraz więcej klientów chce kontaktować się z nami przez czat – a konkretniej Messenger Facebooka. Zaczęliśmy zastanawiać się jak poprawić naszą komunikację z klientami, usprawnić ją i zautomatyzować, ponieważ poświęcaliśmy na „czatowanie” bardzo dużo czasu. Skorzystaliśmy z konsultacji digitalk, podczas których dowiedzieliśmy się od Michała o świetnym rozwiązaniu w postaci ManyChata, które bardzo ułatwiło nam zarządzanie skrzynką Messengera, zautomatyzowało pracę i część tej pracy wykonuje za nas. Narzędzie jest BARDZO rozbudowane, ale Michał świetnie zaprojektował je od zera. Wszystkie ścieżki, akcje, powiadomienia są dobrze przemyślane, kierują klienta na odpowiednie tory i do odpowiednich konsultantów. Bardzo polecam konsultacje z ekipą digitalk w zakresie digital marketingu!
Anna Rysiewicz
Marketing Coordinator – TechData – AutoCAD i BIM
Z firmą digitalk współpracujemy już kilka lat i obecnie nie wyobrażamy sobie prowadzenia projektów bez nich. Profesjonalizm, indywidualne podejście do klienta oraz nieszablonowe podejście do tematów to ich wizytówka. Komunikacja i zaangażowanie ze strony digitalk pozwala na tworzenie wartościowych social mediów, co jest dla nas najważniejsze w długofalowej perspektywie.
Łukasz Pichola
pracuj.pl
Agencja digitalk bardzo sprawnie przeprowadziła audyt naszych kampanii, wskazując zarówno mocne strony jak i rzeczy, które warto byłoby poprawić, aby osiągać jeszcze lepsze wyniki. Wszystkie rekomendacje agencji sprawdziły się i pomogły osiągnąć nam ok. 60% wzrosty konwersji w kampaniach. Konsultanci wykazali się także dużym zrozumieniem biznesowym, kiedy tłumaczyliśmy, że czegoś nie jesteśmy w stanie zrobić ze względu na obostrzenia prawne w naszej firmie lub inne czynniki. Kontakt był bardzo sprawny, współpraca ułożona. Bardzo polecam
Paweł Ławreniuk
Projekty digitalk są skuteczne. Nasz partner współpracuje z nami w rozwiązywaniu problemów marketingowych, rozumie ideę zintegrowanej komunikacji, oferuje nam strategiczne i długofalowe rozwiązania, przestrzega zasad etyki zawodowej, informuje jasno i szczegółowo o realizacji kampanii.